ååå

jag vet att jag ojjat mig alltför många gånger om detta land men det hela blir ju komiskt tillslut;
Jag hade fått ett brev hem om att ett paket fanns att hämta på närmaste postkontor, inte vilket postkontor det va eller nåt men eftersom det stod närmaste är det ju självklart att man åker dit! sagt och gjort.
Jag och ca 180 personer till skulle visst på posten idag efter ca 1 timmes väntan va det min tur, jag lämnar fram min lapp och kärringen i kassan scannar den;
-här finns inget paket till dig du får åka till kiwi på haugenstua
-ok...men det står ju inte vart jag ska hämta paketet hur skulle jag kunna veta det?
-ja jag vet inte.....säger kärringen i kassan som bara jobbar på posten!
IDIOTER!
Hade ingen aning om vart haugenstua låg så jag åkte till ett kiwi rätt nära mig, men båda kassörskorna kollade på mig som om jag va dum i huvvet när jag frågade om att hämta paket, de visste inte ens vad ett paket va hade nog aldrig pratat med en svensk förut, och de hade heller ingen aning om vart haugenstua låg.
En äldre dam hörde vart jag skulle och förklarade snällt vägen...så efter ca 3 timmar hade jag paketet i handen......
therese:

ok dinkie! dags att se sanningen i vitögat.. Du kan för faan inte bo kvar i det där u-landet längre!

Kommentera inlägget här: