forshaga skämt

Jag kom och åkte på min truck idag på jobbet, skrattade som en tok åt något kul, eller bara att jag har så jävla kul på jobbet, danne (forshaga bon) åker förbi;
-va fan skrattar du åt då? har du fese (fisit) eller? (på bredaste värmländskan!)
Jag skrattade så jag skrek! Danne kollade undrande på mig
-Ha du aldrig hört den förut?
-öh NEJ
-nehej men nu har du ju hört ett riktigt forshaga skämt
-jo tack


Eller denna;

Micke (ja tjock micke ni vet?) åkte in i Dannes truck flera gånger, tillslut röt danne till;
-Men va fan akta lacken!


Äkta värmlänning eller vad?

För er som inte vet är Forshaga en liten rutten kommun i Värmland med ca 200 invånare de flesta släkt med varandra.


sorry danne, det enda rätta är ju såklart;

-varför är du så glad för, har du fese eller?
Anonym:

korrigernig... frågade: va ä du så glad för!!! inte varför du skrattade... fan äre 200 pers i f-haga.. gött då ä vi 4 mer än i kil ;)

Jossan:

hahahaha! Är väl typiskt kils skämt också skulle jag tro. här säger man ju ofta "fan skrattar du åt har du skete eller?" typ. hehe

Jenny:

Hahaha! Nu ska du inte vara "sån"... Kan ge mej fan på att det dyker upp nåt "kils-skämt" från dej med nån gång då & då... ;) skrattar

Kommentera inlägget här: