PÅSKFIRANDET HAR BÖRJAT SÅ GLAD PÅSK!

Vi åt egenfångad regnbåge & blomkålsmos igår samtidigt som vi kollade på Sveriges mästerkock hos Evve mysigt & så gott, det var nog jag som hade dragit upp firren =)

Idag har vi börjat påskfirandet med sillsallad och skinka, sen ska vi visst leta ägg och någon påskhare kommer eller nåt konstigt de har här i Norrland, ja jag har hört det förut men aldrig gjort det. Däremot visste de inte vad påskbrev var eller jo lite men nere hos mig i Värmland där målar vi ju påskbrev och går runt i stugorna och ger bort för att sedan få godis, det gör de inte här....här får man godis så fort man knackar på dörr´n...nästan iaf =)
Söta påskkycklingar
påskcool i mina solglasögon från SAND (haha nästan som terminator fast liite coolare)
just ja jag kunde ju inte sova igår låg och kollade big brother och lyssnade på micke som hade många bra diskussioner för sig, sen skulle jag gå upp på toan då jag kom tillbaka hade micke tagit min kudde och min plats;
Jag:- meeeeen micke du har tagit min kudde och hela sängen!
Micke vänder sig fort bort till sin egen kant och säger
-PAX INTE JAG!
Jag fattar inte hur man kan prata så mycket i sömn som han gör, men underhållande är det!
nina mé o:

vaaa, när jag var liten ritade vi teckningar (påskteckningar), klädde ut oss till påskkärringar och gick och knackade på hos folk. Och så fick vi godis :D fast ja...ibland hade vi slut teckningar, men då fick man godis endå ;)

Kommentera inlägget här: