DÖENDE

Ja man kan nog kalla det för det. Idag har jag upplevt den värsta smärtan i hela mitt liv (hittills), jag har nämligen varit hos TANDLÄKAREN!
8 år sen sist så jag tyckte att det var på tiden, näe egentligen så har jag ju en trasig tand som har gjort så förbannat ont så nu var det bara att ta tjuren vid hornen.

kl 12:00 klev jag in hos tandläkaren som var skrämmande lik Elijah Woods, han kollade på tanden och konstaterade att den var tvungen att rotfyllas eller helt enkelt dras ut.
Då rotfyllningen låg på 5 lax var det ganska enkelt att bestämma sig för att dra ut skiten. Redan då bedövningssprutan kom började det bli ganska obehagligt.
-Lukk öyene nu, sa Elijah då han märkte att jag började bli lite nervös och så att jag skulle slippa se sprutan. Då jag är så jäkla nyfiken tjuvkollade jag såklart ändå, en gigantisk nål! jag började svettas ganska mycket, men upptäckte att det inte gjorde så himla ont som man kan tro.
Kanske inte skulle tänkt så positivt....bedövningen tog såklart inte, han fick sticka igen och igen och igen, jag började skaka och undrade vad fan det är som händer, Elijah upplyste mig om att det var adrenalin i bedövningen.....bra jobbat..... jag skojjar inte men han stack säkert 15 gånger och jag kände fortfarande den förbannade tången (eller vad det är).
Jag skakade, svettades som en gris och dregglade ganska mycket, Elijah torkade sig i pannan ganska många gånger han med.
Efter ca 1 timme var jag bedövad i hela min högra sidan, från tårna upp till huvudet, ganska äckligt var det då jag inte ens kunde slicka mig om läpparna.
Elijah började slita i min tand, jag skrek att jag hellre dör än utsätter mig för detta, det gjorde så jävla ont så jag hade lust att köra ner hela tången i halsen på han och springa därifrån.
Han märkte antagligen min panik, lagade min tand provisoriskt men fick mig att lova att rotfylla den eller dra ut den om några månader. Jag nickade, men höll självklart fingrarna i kors, aldrig i HELA MITT LIV kommer jag gå tillbaka till tandläkaren igen, då får de söva mig och bära dit mig, så är det bara!

Efter 6 timmar känner jag fortfarande inte hela min käft,är dödshungrig och börjar få ganska ont, har bunkrat upp med soppa, yoghurt och nya Costume!
Linnéa:

tack, allt bra?

Emma Widholm:

Sv. jo tack allt är bra själv? :)



kolla min blogg, kom ihåg & kom tillbaka

http://widholm.blogg.se

ida:

jadå det funkar väll :)

felliciiaa.blogg.se - Felicia Johansson:

Åh, tusen tack! Måste säga att jag hel gillar din blogg alltså :)

M E R E I:

- trevlig helg :)!

Leia ♥:

Tack, visst är han! :D

Alexandra - Uppsalas största blogg:

Vinnaren av dagens blogg finns uppe! Kika in om du vann eller var med och tävla i den nya omgången :)

http://vadfanskajagheta.se/2011/february/lordag-dagens-blogg-3.html#comment

Kommentera inlägget här: