"BÄSTA PLATSEN"

Vi bor ju mitt i stan i den glamorösa "it" staden Falkenberg.
Det brukar ju vara ganska svårt att få parkering mitt i stan, i vilken stad man än bor, om man inte hyr någon i nåt parkeringshus någonstans.
Och så även här.
Varje dag efter jobbet är en kamp och jag brukar oroa mig i flera timmar innan jag ska ta svarta pärlan och styra kosan hemåt.
 
Kommer jag få promenera en kvart innan jag når ytterdörren?
Kommer jag få tjyvställa mig på icaparkeringen?
Måste jag betala 40 spänn för att få stå så nära hemma som möjligt?
Har jag sån tur idag att jag får "bästa platsen"?
 
"Bästa platsen" är ett uttryck som Sunes pappa Rudolf myntade i de senaste Sune filmerna, vilket jag och Jimmy har anammat. Så varje gång vi får "bästa platsen" dvs mitt utanför dörren dit vi ska. Skriker vi "BÄSTA PLATSEN!" altenativt skickar sms till den andre.
 
Idag sladdade jag som vanligt runt efter jobbet och glodde efter en parkering. Jag svängde upp mot vårt lägenhetskomplex och såg att bästa platsen gapade tom.
Samtidigt ser jag i min ögonvrå en volvo xc90 som också brukar stå utanför oss smyga sig upp brevid mig. Jag trycker gasen i botten, fräser förbi volvon, sladdar in på bästa platsen och gör highfive med mig själv.
 
Uppdrag utfört.
 
 
Pärlan i svart skrud och sneparkerad
Kommentera inlägget här: