DEN DÄR JÄKLA HELGEN!

I fredags käkade vi mat och drack vin hemma hos svärmor, firade vår hemkomst och hade det allmänt trevligt.
Som vanligt slank vinet ner lätt och varken jag eller Jimmy ville avsluta kvällen speciellt tidigt, så efter ett tag drog vi vidare till downtown, mötte Emil och Frida, drack ännu mer och ännu lite mer. 
Dagen efter kom jag knappt ihåg hur jag tog mig hem, hela kvällen är helt dimmig och förutom att tjata hål i huvudet på nån stackars polare till Jimmy (som jag aldrig förut sett och som numer är min BÄSTA vän...eh...) hade jag även tyckt att jag skulle passa utmärkt som bartender på dt.....å herre min fylleångest har aldrig varit så grov. 
Hur tänkte jag där? jag skulle ju vara världens sämsta bartender och antagligen dricka upp all sprit som fanns på jobbet själv.....
 
Jag fick ju mtt straff då min baksmälla dagen efter inte var att leka med och min dag spenderas krypandes från sängen till toan......
 
Note to self; -drick inte alkohol, eller nej; drick inte 34 liter vin dagen efter du kommit hem från USA är jetleggad och allmänt lättpåverkad!
 



Igår tog vi en resa till Ikea (som vi egentligen skulle gjort i lördags men ja eftersom jag inte kunde gå och ville helst inte ha en spypåse i beredskap i varuhuset flyttades resan fram)
 
Jag var fortfarande dålig plus migrän plus ångesten från helvetet så var det ju inte mitt muntraste besök på Ikea. Men jag lyckades harva mig runt och blev bla med säng, sängbord, mattor, tv bänk, tv bord och lite annat smått och gott! sen överraskade Wanja oss genom att köpa en bäddmadrass till oss! Har jag sagt att hon är världens bästa? jag tror det va!
 
Väl hemma böjade vi packa packa och åter packa och har nu ställt typ hela vårt bohag hos Wanja, så det liknar mest en soptipp hemma hos henne. Vi håller tummarna att vi får flytta in på torsdag!
 
 
Kommentera inlägget här: