kameradjungel!

Har länge velat ha en systemkamera då jag älskar att ta kort och helst av allt bra sådana, och så bra får man inte med en vanlig digital kamera, tycker att det är roligt att leka med ljus och skärpa så nu äntligen ska jag köpa mig en riktig kamera.
Till det svåra: det finns ju miljoner av dem och jag har bara erfarenhet av nikon som jag testat själv, däremot vet jag att även canon är bra då många fotografer använder denna.
Det kanske bara är en smaksak?
och vad ska jag ha för objektiv? jag vill ha riktigt bra zoom och sen vill jag kunna ta bra porträttbilder.
Jag va inne i en fotobutik och hörde mig lite för, men tycker att personalen va fruktansvärt dåligt utbildade, om de jobbar på fotoavdelningen ska de väl fan kunna tala om skillnaden mellan kamerorna och varför just den är så bra...men ikke, det va väl nån inkompetent jävel som hade råkat ljugit lite för mycket i sitt cv.

Jag hoppas att jag hittar det jag vill ha och att jag blir nöjd, det är ju inte billigt så jag vill ju inte ha kastat pengarna i sjön!

mamman:

På en butik i min hemstad jobbar det många som åxå har råkat lägga till en aning i sitt cv. Men eftersom den butiksansvarige har fantiserat mest så rullar det ju bara på.

Och inte ett enda badrum i hela stan med omnejd blir någonsin vad det kunde ha blivit...

- Desiree, shoppingbegär& inredningstankar ♥:

Det med kameror är väldigt svårt men jag älskar min som jag har iallafall - du kan läsa mer om just min modell här :) http://desireej.blogg.se/2009/january/foto-systemkamera.html



Lycka till i kameradjungeln ! :)

Kommentera inlägget här: