FRÅN VÄRDELÖS TILL VÄRLDSBÄST!

Jag och kollektivtrafik har aldrig kommit överens; jag blir nervös, åker åt fel håll, går av på fel ställe, glömmer trycka på knappen när jag ska av eller också hamnar jag brevid nån tok.

Antar att denna fobi ( ja man kan faktiskt kalla det för det) kommer från då jag skulle åka buss första gången i Karlstad helt själv; jag satt kvar tills bussen nådde sin slutstation och chauffören frågade var jag skulle gått av och jag med darrande underläpp svarar; vid skolan.... Som tur är va han så snäll att han körde mig till skolan även fast jag missat gå av. Det va dock en hemsk upplevelse som liksom etsat sig fast i minnet.

Nu när jag åter igen flyttat till storstan och blir så illa tvungen att åka kollektivt har jag ju helt enkelt fått tänka om. Varken Jimmy, mamma eller Peter är här och kan skjutsa mig nånstans.

Så första dagen i trafiken gick ju lite knackigt men ni skulle se mig nu efter en vecka; 
Jag är fan kung! Vet vart varenda buss och trikk går, hjälper folk att öppna dörrar, kan tidtabellerna i huvudet och visar vägen för nån vilsen själ. Snart kommer antagligen chefen för Oslos kollektivtrafik avgå och de kommer tillsätta mig som ny VD. 
Det skulle inte förvåna mig.





Kommentera inlägget här: