RÄDDAREN I NÖDEN

Vaknade med träningsvärk, kändes gött.
Körde mitt 2:a yoga pass i min 30 dagars yoga challenge. kände mig som en elefant. 
 
Lagade linssoppa och har tänkt leva på den i några dagar, den såg ut som bebisbajs och smakade inte så mycket bättre heller (antar jag) Tuggade på mina torra chiafrön och gav sedan upp för dagen; letade frenetiskt i skåpen efter ingredienser så jag kunde baka nåt gott; kärleksmums, morotskaka, macrons eller nåt som kunde fylla mitt sötsug. 
Gick ju inte speciellt bra då jag inte hade något strösocker. Grunden i alla bakverk.
Rotade runt och tänkte att nåt jävla godis måste jag ju ha gömt någonstans.
Efter 45 minuters letande (sedär, där har jag ÄNNU ett träningspass) låg den där framför ögonen och glimmade;
En aftereight choklad från i julas!
Jag njööööt för fullt medans jag ivrigt tuggade i mig den något dammiga cholkadrutan. 
 
Godaste choklad jag ätit.

 
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: